Regizori care îşi urăsc propriile filme
(Paramount Pictures)
1/21
Nu toţi directorii sunt mândri de munca lor. Uneori, realizează filme pe care le urăsc şi, chiar dacă le întorc spatele, nu pot nega faptul că au fost implicaţi în crearea lor. Ce regizori nu vor să aibă de-a face cu propriile lor filme? Aflaţi din galeria noastră!
Woody Allen - Annie Hall (United Artists)
2/21
“Filmul trebuia să fie despre ce se întâmplă în mintea unui bărbat şi ar fi trebuit să vezi diverse cadre cu ce îi trece prin minte. Am făcut filmul şi a fost foarte incoerent.” a spus Woody. Allen a urât versiunea finală a filmului atât de mult încât le-a spus celor de la studio că va face următorul film gratis dacă îl arhivează!
Tony Kaye - Povestea X a Americii (New Line Cinema)
3/21
Tony Kaye e un perfecţionist. Prima variantă a filmului avea 87 de minute. Studio-ul a simţit că era prea scurt.Astfel, cu ajutorul lui Edward Norton, a creat o variantă lungă, de 119 de minute. Regiorul a fost furios, a renegat filmul şi l-a atacat în timpul premierei.
David Lynch - Dune (Universal Pictures)
4/21
Când Lynch a editat filmul, a fost atât de dezamăgit de felul în care arăta încât a simţit că e torturat. Pe alocuri în creditele de final a folosit numele Alan Smithee, numerele pe care cei de la Directors Guild of America îl folosesc pentru regizorii care nu vor să fie asociaţi cu un anumit film.
Joel Schumacher - Batman şi Robin (Warner Bros.)
5/21
Joel Schumacher şi-a cerut scuze pentru film! De asemenea a dat vina pe studio pentru eşecul blockbuster-ului, spunând că şefii au vrut prea mulţi răufăcători, prea mulţi eroi şi chiar i-au cerut lui Schumacher să adauge scene în care apar mai multe Batmobile, ca să poată vinde mai multe jucării.
David Fincher - Alien 3 (20th Century Fox)
6/21
Cum “Alien 3” a fost primul film pentru marele ecran regizat de Fincher după o serie de videoclipuri, putem spune că David nu ştia în ce se bagă. A început filmările fără un scenariu terminat şi a fost tras la răspundere de mai mulţi oameni. În plus, a părăsit proiectul înainte de post-producţie. După asta, s-a asigurat că are ultimul cuvânt de spus în toate filmele sale.
Mathieu Kassovitz - Babylon A.D. (20th Century Fox)
7/21
Kassovitz a uimit pe toată lumea cu drama sa “Ura”, însă apoi i s-a oferit un proiect important cu Vin Diesel care nu a decurs aşa cum ar fi sperat. Kassovitz a dat vina pe studio şi şi-a acuzat şefii că nu i-au dat deloc control asupra filmului.
Dennis Hopper - Mafia te prinde (Vestron Pictures)
8/21
Versiunea filmului pentru TV (care a fost puţin mai lungă) a fost redenumită “Backtrack”. Hopper a fost atât de dezamăgit de film încât a folosit numele Alan Smithee în creditele de final. Unii spun că acest lucru s-a întâmplat din cauza unor probleme de editare: versiunea lui Hopper avea 3 ore, iar cea finală avea numai 98 de minute.
Stanley Kubrick - Fear and Desire (Joseph Burstyn)
9/21
Kubrick a urât atât de mult filmul de debut încât a cumpărat negativele originale pentru a se asigura că nu vor mai vedea lumina zilei vreoată. Din păcate pentru el, filmul a fost relansat pe marile ecrane în 2012.
Steven Soderbergh - The Underneath (Gramercy Pictures)
10/21
DEşi a avut parte de ceva critici positive, Steven nu-l suportă.
Michael Bay - Transformers: Răzbunarea celor învinşi (Paramount Pictures)
11/21
Bay însuşi a spus că filmul e “o porcărie”. Pelicula a fost realizată în 2007, în timpul grevei scenariştilor, şi în 2008. Ca urmare, Michael a lucrat doar cu câteva pagini de scenariu.
Guillermo del Toro - Cauză şi efect (Dimension Films)
12/21
Del Toro a descris lucrul la film ca fiind “o experienţă devastatoare pentru suflet”. Regizorul s-a certat atât de mult cu şefii studioului încât în cele din urmă a fost înlocuit cu altcineva care a terminat filmul.
Jerry Lewis - The Day the Clown Cried
13/21
Filmul, care este despre un clovn trimis într-un lagăr de concentrare, a fost realizat, însă nu a fost lansat niciodată. Ce părere a avut Lewis despre el? “Mi-a fost atât de ruşine. Mi-a fost ruşine de muncă şi am fost mulţumit de faptul că am avut puterea să-l controlez şi să nu las pe altcineva să-l vadă. A fost prost,prost,prost.”
Alfred Hitchcock - Funia (Universal Pictures)
14/21
Deşi filmul a fost primit bine de critici, după puţin timp Hitchcock a cumpărat drepturile peliculei pentru ca nimeni altcineva să nu o poată vedea. A simţit că filmul este pompos şi fals în comparaţie cu piesa originală. Însă după moartea sa din 1980, filmul a fost relansat în cinematografe.
Andy House - Zona crepusculară: Filmul (Warner Bros. Pictures)
15/21
Cei ce au regizat această antologie au fost Steven Spielberg, John Landis, Joe Dante şi George Miller. Cu toate astea, Andy House, al doilea asistent al regizorului, a folosit numele Alan Smithee, deoarece nu a vrut să fie asociat cu accidentul de elicopter ce a avut loc pe platoul de filmare şi provocat moartea a 4 persoane.
Michael Mann - Obsesia, varianta pentru TV (Warner Bros.)
16/21
Posturile TV americane au tendinţa să taie cele mai înspăimântătoare scene, lucru care îi scoate din sărite pe regizori. Mai ales pe cei atât de protectori cu operele lor precum Mann, care nu vrea ca numele lui să fie legat de versiunea editată pentru micul ecran a filmului.
Kiefer Sutherland - Femeia dorită (Touchstone Pictures)
17/21
Filmul a marcat debutul regizoral al lui Kiefer. Din păcate, l-a urât atât de mult încât nu a vrut să fie trecut în credite, ca urmare s-a ascuns în spatele numelui Alan Smithee. Problema este însă că Sutherland a trebuit să fie trecut în credite, deoarece a şi jucat în film.
Walter Hill - Supernova (Metro-Goldwyn-Mayer)
18/21
Filmul a avut o intrigă ridicolă şi efecte speciale care au lăsat de dorit, iar regizorul a fost schimbat de trei ori. Hill, care a fost cel din urmă, a renunţat la proiect de două ori – prima oară după ce şefii studio-ului au refuzat să modifice scenariul şi a doua oară după ce nu au vrut să-i dea bani pentru refilmarea unor scene. Din aceste motive, Hill a ales pseudonimul Smithee, însă cum numele atrăgea prea mult atenţia, a preferat numele Thomas Lee.
Kevin Yagher - Hellraiser IV: Bloodline (Dimension Films/ Miramax Films)
19/21
Yagher şi-a început cariera ca make-up artist, după care a regizat “Hellraiser IV”. Din păcate, cei de la studio nu au fost de acord cu viziunea sa, aşa că Yagher a părăsit proiectul în mijlocul producţiei şi a fost înlocuit de Joe Chappelle. Cu toate astea, Kevin a cerut să fie trecut ca Alan Smithee pe creditele de final, pentru a se asigura că nu o să fi asociat cu acest film.
Arthur Hiller - An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn (Buena Vista Pictures)
20/21
Filmul spune povestea unui regizor numit Alan Smithee al cărui film a fost distrus de studio şi singurul mod în care putea să nu fie trecut în credite a fost folosind pseudonimul Alan Smithee. Ironia a făcut ca filmul să fie atât de prost încât numele Smithee chiar a fost folosit în creditele de final.
Richard Sarafian - Solar Crisis (Vidmark Entertainment)
21/21
Sarafian nu a explicat niciodată de ce în credite este trecut sub pseudonimul Alan Smithee. Poate pentru că filmul a fost groaznic.
(Paramount Pictures)
1/21
Nu toţi directorii sunt mândri de munca lor. Uneori, realizează filme pe care le urăsc şi, chiar dacă le întorc spatele, nu pot nega faptul că au fost implicaţi în crearea lor. Ce regizori nu vor să aibă de-a face cu propriile lor filme? Aflaţi din galeria noastră!
Woody Allen - Annie Hall (United Artists)
2/21
“Filmul trebuia să fie despre ce se întâmplă în mintea unui bărbat şi ar fi trebuit să vezi diverse cadre cu ce îi trece prin minte. Am făcut filmul şi a fost foarte incoerent.” a spus Woody. Allen a urât versiunea finală a filmului atât de mult încât le-a spus celor de la studio că va face următorul film gratis dacă îl arhivează!
Tony Kaye - Povestea X a Americii (New Line Cinema)
3/21
Tony Kaye e un perfecţionist. Prima variantă a filmului avea 87 de minute. Studio-ul a simţit că era prea scurt.Astfel, cu ajutorul lui Edward Norton, a creat o variantă lungă, de 119 de minute. Regiorul a fost furios, a renegat filmul şi l-a atacat în timpul premierei.
David Lynch - Dune (Universal Pictures)
4/21
Când Lynch a editat filmul, a fost atât de dezamăgit de felul în care arăta încât a simţit că e torturat. Pe alocuri în creditele de final a folosit numele Alan Smithee, numerele pe care cei de la Directors Guild of America îl folosesc pentru regizorii care nu vor să fie asociaţi cu un anumit film.
Joel Schumacher - Batman şi Robin (Warner Bros.)
5/21
Joel Schumacher şi-a cerut scuze pentru film! De asemenea a dat vina pe studio pentru eşecul blockbuster-ului, spunând că şefii au vrut prea mulţi răufăcători, prea mulţi eroi şi chiar i-au cerut lui Schumacher să adauge scene în care apar mai multe Batmobile, ca să poată vinde mai multe jucării.
David Fincher - Alien 3 (20th Century Fox)
6/21
Cum “Alien 3” a fost primul film pentru marele ecran regizat de Fincher după o serie de videoclipuri, putem spune că David nu ştia în ce se bagă. A început filmările fără un scenariu terminat şi a fost tras la răspundere de mai mulţi oameni. În plus, a părăsit proiectul înainte de post-producţie. După asta, s-a asigurat că are ultimul cuvânt de spus în toate filmele sale.
Mathieu Kassovitz - Babylon A.D. (20th Century Fox)
7/21
Kassovitz a uimit pe toată lumea cu drama sa “Ura”, însă apoi i s-a oferit un proiect important cu Vin Diesel care nu a decurs aşa cum ar fi sperat. Kassovitz a dat vina pe studio şi şi-a acuzat şefii că nu i-au dat deloc control asupra filmului.
Dennis Hopper - Mafia te prinde (Vestron Pictures)
8/21
Versiunea filmului pentru TV (care a fost puţin mai lungă) a fost redenumită “Backtrack”. Hopper a fost atât de dezamăgit de film încât a folosit numele Alan Smithee în creditele de final. Unii spun că acest lucru s-a întâmplat din cauza unor probleme de editare: versiunea lui Hopper avea 3 ore, iar cea finală avea numai 98 de minute.
Stanley Kubrick - Fear and Desire (Joseph Burstyn)
9/21
Kubrick a urât atât de mult filmul de debut încât a cumpărat negativele originale pentru a se asigura că nu vor mai vedea lumina zilei vreoată. Din păcate pentru el, filmul a fost relansat pe marile ecrane în 2012.
Steven Soderbergh - The Underneath (Gramercy Pictures)
10/21
DEşi a avut parte de ceva critici positive, Steven nu-l suportă.
Michael Bay - Transformers: Răzbunarea celor învinşi (Paramount Pictures)
11/21
Bay însuşi a spus că filmul e “o porcărie”. Pelicula a fost realizată în 2007, în timpul grevei scenariştilor, şi în 2008. Ca urmare, Michael a lucrat doar cu câteva pagini de scenariu.
Guillermo del Toro - Cauză şi efect (Dimension Films)
12/21
Del Toro a descris lucrul la film ca fiind “o experienţă devastatoare pentru suflet”. Regizorul s-a certat atât de mult cu şefii studioului încât în cele din urmă a fost înlocuit cu altcineva care a terminat filmul.
Jerry Lewis - The Day the Clown Cried
13/21
Filmul, care este despre un clovn trimis într-un lagăr de concentrare, a fost realizat, însă nu a fost lansat niciodată. Ce părere a avut Lewis despre el? “Mi-a fost atât de ruşine. Mi-a fost ruşine de muncă şi am fost mulţumit de faptul că am avut puterea să-l controlez şi să nu las pe altcineva să-l vadă. A fost prost,prost,prost.”
Alfred Hitchcock - Funia (Universal Pictures)
14/21
Deşi filmul a fost primit bine de critici, după puţin timp Hitchcock a cumpărat drepturile peliculei pentru ca nimeni altcineva să nu o poată vedea. A simţit că filmul este pompos şi fals în comparaţie cu piesa originală. Însă după moartea sa din 1980, filmul a fost relansat în cinematografe.
Andy House - Zona crepusculară: Filmul (Warner Bros. Pictures)
15/21
Cei ce au regizat această antologie au fost Steven Spielberg, John Landis, Joe Dante şi George Miller. Cu toate astea, Andy House, al doilea asistent al regizorului, a folosit numele Alan Smithee, deoarece nu a vrut să fie asociat cu accidentul de elicopter ce a avut loc pe platoul de filmare şi provocat moartea a 4 persoane.
Michael Mann - Obsesia, varianta pentru TV (Warner Bros.)
16/21
Posturile TV americane au tendinţa să taie cele mai înspăimântătoare scene, lucru care îi scoate din sărite pe regizori. Mai ales pe cei atât de protectori cu operele lor precum Mann, care nu vrea ca numele lui să fie legat de versiunea editată pentru micul ecran a filmului.
Kiefer Sutherland - Femeia dorită (Touchstone Pictures)
17/21
Filmul a marcat debutul regizoral al lui Kiefer. Din păcate, l-a urât atât de mult încât nu a vrut să fie trecut în credite, ca urmare s-a ascuns în spatele numelui Alan Smithee. Problema este însă că Sutherland a trebuit să fie trecut în credite, deoarece a şi jucat în film.
Walter Hill - Supernova (Metro-Goldwyn-Mayer)
18/21
Filmul a avut o intrigă ridicolă şi efecte speciale care au lăsat de dorit, iar regizorul a fost schimbat de trei ori. Hill, care a fost cel din urmă, a renunţat la proiect de două ori – prima oară după ce şefii studio-ului au refuzat să modifice scenariul şi a doua oară după ce nu au vrut să-i dea bani pentru refilmarea unor scene. Din aceste motive, Hill a ales pseudonimul Smithee, însă cum numele atrăgea prea mult atenţia, a preferat numele Thomas Lee.
Kevin Yagher - Hellraiser IV: Bloodline (Dimension Films/ Miramax Films)
19/21
Yagher şi-a început cariera ca make-up artist, după care a regizat “Hellraiser IV”. Din păcate, cei de la studio nu au fost de acord cu viziunea sa, aşa că Yagher a părăsit proiectul în mijlocul producţiei şi a fost înlocuit de Joe Chappelle. Cu toate astea, Kevin a cerut să fie trecut ca Alan Smithee pe creditele de final, pentru a se asigura că nu o să fi asociat cu acest film.
Arthur Hiller - An Alan Smithee Film: Burn Hollywood Burn (Buena Vista Pictures)
20/21
Filmul spune povestea unui regizor numit Alan Smithee al cărui film a fost distrus de studio şi singurul mod în care putea să nu fie trecut în credite a fost folosind pseudonimul Alan Smithee. Ironia a făcut ca filmul să fie atât de prost încât numele Smithee chiar a fost folosit în creditele de final.
Richard Sarafian - Solar Crisis (Vidmark Entertainment)
21/21
Sarafian nu a explicat niciodată de ce în credite este trecut sub pseudonimul Alan Smithee. Poate pentru că filmul a fost groaznic.