Filme mai bune decât cărţile pe care sunt bazate
1/21
Deşi literatura este considerată superioară filmului, au existat cazuri când un film a fost mai bun decât cartea pe care este bazat, iar exemplele din galeria noastră demonstrează acest lucru. (Paramount Pictures)
Greu de ucis (20th Century Fox)
2/21
E posibil să nu ştiţi asta, însa filmul de acţiune se bazează pe romanul lui Roderick Thorpe numit “Nothing lasts forever”. Să fim serioşi însă, , întotdeauna o să-l preferăm pe John McClane în defavoarea lui Joseph Leland al lui Thorpe.
Strălucirea (Warner Bros.)
3/21
Stephen King nu a fost deloc încântat de adaptarea pentru marele ecran a cărţii, însă dacă e să fim sinceri, filmul a fost mai înfricoşător decât romanul pe care a fost bazat.
Tăcerea mieilor (Orion Pictures)
4/21
Interpretarea lui Anthony Hopkins este cea care ne-a făcut să tremurăm de frică de fiecare dată când auzim numele ‘Hannibal Lecter’.
Forrest Gump (Paramount Pictures)
5/21
Robert Zemeckis a reuşit să aleagă pentru film părţile cele mai bune ale romanului, fără să tărăgăneze acţiunea prea mutlt cum a facut Winstom Groom, autorul cărţii.
Tortura (Columbia Pictures)
6/21
Filmul a fost mai bun decâţ cartea datorită deciziei creatorilor de a scoate momentele sângeroase de dragul tensiunii psihologice. Să nu uităm însă nici de interpretarea de milioane oferită de Kathy Bates.
Fete rele (Paramount Pictures)
7/21
Doar o persoană genială ca Tina Fey ar fi putut transforma o carte de self-help (Queen Bees and Wannabees de Rosalind Wiseman) adresată adolescenţilor confuzi într-unul dintre cele mai populare comedii pentru tineri din ultimii ani.
Vălul pictat (Warner Independent Pictures)
8/21
Povestea lui W. Somerset Maugham era mai întunecată, însă în ecranizarea pentru marele ecran creatorii filmului s-au bazat mai mult pe relaţia dintre Walter şi Kitty, transformându-o într-o poveste despre dragoste, pierdere şi transformare. “Îmi place să cred că nu am schimbat cartea atât de mult cât am eliberat-o” a spus Norton.
Promontoriul groazei (Universal Pictures)
9/21
“The Executioners” a lui John D. MacDonald este un thriller reuşit, însă preferăm varianta lui Martin Scorsese, în care Robert De Niro interpretează un hărţuitor care vrea să se răzbune.
Mrs Doubtfire (20th Century Fox)
10/21
Robin Williams a transformat filmul într-un clasic.
Jurassic Park (Universal Pictures)
11/21
Cartea lui Michael Crichton a fost pe placul copiilor, însă dinozaurii lui Steven Spielberg ne-au lăsat mască!
Absolventul (United Artists)
12/21
Scena finală este de milioane. Ce altceva a făcut filmul mai bun decât cartea lui Charles Webb? Coloana sonoră asigurată de Simon&Garfunkel.
Fălci (Universal Pictures)
13/21
Cartea lui Peter Benchley îi datorează filmului lui Spielberg o mare parte din succesul de care s-a bucurat. Şi să fim sinceri, când auziţi de “Fălci” la care variantă vă gândiţi mai întâi?
Diavolul se îmbracă de la Prada (20th Century Fox)
14/21
Cartea lui Lauren Weisberger e reuşită, însă Meryl Streep a dus filmul la un alt nivel.
Platoşa de metal (Warner Bros.)
15/21
Stanley Kubrick a stiut cum să profite la maxim de materialul lui.
Psycho (Paramount Pictures)
16/21
Filmul lui Alfred Hitchcock e unul dintre cele mai memorabile filme făcute vreodată, în timp ce romanul lui Robert Bloch nu e una dintre cele mai importante cărţi din literatura americană.
Interviu cu un vampir (Warner Bros.)
17/21
Anne Rice, autoarea cărţii, a considerat iniţial că actorii principali nu au fost bine aleşi, însă din fericire şi-a schimbat părerea când l-a vazut pe Tom Cruise în acţiune.
Prestigiul (Warner Bros.)
18/21
Noi considerăm că acesta este cel mai bun film al lui Christopher Nolan. De ce e mai bun decât cartea din 1995 a lui Christopher Priest? Deoarece a renunţat la povestea despre descendenţii magicienilor.
Apollo 13 (Universal Pictures)
19/21
Deşi cartea “Lost Moon: The Perilous Voyage of Apollo 13” a lui Jim Lovell şi Jeffrey Kluger a fost una foarte bună, filmul a devenit imediat un clasic.
Prietenie (Columbia Pictures)
20/21
Această adaptare a nuvelei “The Body” a fost pe placul lui Stephen King, lucru care nu se poate spune despre prea multe ecranizari ale operelor sale.
Dr. Strangelove (Columbia Pictures)
21/21
Dacă Stanley Kubrick s-ar fi hotărât să păstreze convenţia impusă de Peter George în cartea “Red Alert” în ceea ce priveşte thriller-ele, am fi ratat, aşa cum spune Roger Ebert, “probabil cea mai bună satiră politică a secolului”.
1/21
Deşi literatura este considerată superioară filmului, au existat cazuri când un film a fost mai bun decât cartea pe care este bazat, iar exemplele din galeria noastră demonstrează acest lucru. (Paramount Pictures)
Greu de ucis (20th Century Fox)
2/21
E posibil să nu ştiţi asta, însa filmul de acţiune se bazează pe romanul lui Roderick Thorpe numit “Nothing lasts forever”. Să fim serioşi însă, , întotdeauna o să-l preferăm pe John McClane în defavoarea lui Joseph Leland al lui Thorpe.
Strălucirea (Warner Bros.)
3/21
Stephen King nu a fost deloc încântat de adaptarea pentru marele ecran a cărţii, însă dacă e să fim sinceri, filmul a fost mai înfricoşător decât romanul pe care a fost bazat.
Tăcerea mieilor (Orion Pictures)
4/21
Interpretarea lui Anthony Hopkins este cea care ne-a făcut să tremurăm de frică de fiecare dată când auzim numele ‘Hannibal Lecter’.
Forrest Gump (Paramount Pictures)
5/21
Robert Zemeckis a reuşit să aleagă pentru film părţile cele mai bune ale romanului, fără să tărăgăneze acţiunea prea mutlt cum a facut Winstom Groom, autorul cărţii.
Tortura (Columbia Pictures)
6/21
Filmul a fost mai bun decâţ cartea datorită deciziei creatorilor de a scoate momentele sângeroase de dragul tensiunii psihologice. Să nu uităm însă nici de interpretarea de milioane oferită de Kathy Bates.
Fete rele (Paramount Pictures)
7/21
Doar o persoană genială ca Tina Fey ar fi putut transforma o carte de self-help (Queen Bees and Wannabees de Rosalind Wiseman) adresată adolescenţilor confuzi într-unul dintre cele mai populare comedii pentru tineri din ultimii ani.
Vălul pictat (Warner Independent Pictures)
8/21
Povestea lui W. Somerset Maugham era mai întunecată, însă în ecranizarea pentru marele ecran creatorii filmului s-au bazat mai mult pe relaţia dintre Walter şi Kitty, transformându-o într-o poveste despre dragoste, pierdere şi transformare. “Îmi place să cred că nu am schimbat cartea atât de mult cât am eliberat-o” a spus Norton.
Promontoriul groazei (Universal Pictures)
9/21
“The Executioners” a lui John D. MacDonald este un thriller reuşit, însă preferăm varianta lui Martin Scorsese, în care Robert De Niro interpretează un hărţuitor care vrea să se răzbune.
Mrs Doubtfire (20th Century Fox)
10/21
Robin Williams a transformat filmul într-un clasic.
Jurassic Park (Universal Pictures)
11/21
Cartea lui Michael Crichton a fost pe placul copiilor, însă dinozaurii lui Steven Spielberg ne-au lăsat mască!
Absolventul (United Artists)
12/21
Scena finală este de milioane. Ce altceva a făcut filmul mai bun decât cartea lui Charles Webb? Coloana sonoră asigurată de Simon&Garfunkel.
Fălci (Universal Pictures)
13/21
Cartea lui Peter Benchley îi datorează filmului lui Spielberg o mare parte din succesul de care s-a bucurat. Şi să fim sinceri, când auziţi de “Fălci” la care variantă vă gândiţi mai întâi?
Diavolul se îmbracă de la Prada (20th Century Fox)
14/21
Cartea lui Lauren Weisberger e reuşită, însă Meryl Streep a dus filmul la un alt nivel.
Platoşa de metal (Warner Bros.)
15/21
Stanley Kubrick a stiut cum să profite la maxim de materialul lui.
Psycho (Paramount Pictures)
16/21
Filmul lui Alfred Hitchcock e unul dintre cele mai memorabile filme făcute vreodată, în timp ce romanul lui Robert Bloch nu e una dintre cele mai importante cărţi din literatura americană.
Interviu cu un vampir (Warner Bros.)
17/21
Anne Rice, autoarea cărţii, a considerat iniţial că actorii principali nu au fost bine aleşi, însă din fericire şi-a schimbat părerea când l-a vazut pe Tom Cruise în acţiune.
Prestigiul (Warner Bros.)
18/21
Noi considerăm că acesta este cel mai bun film al lui Christopher Nolan. De ce e mai bun decât cartea din 1995 a lui Christopher Priest? Deoarece a renunţat la povestea despre descendenţii magicienilor.
Apollo 13 (Universal Pictures)
19/21
Deşi cartea “Lost Moon: The Perilous Voyage of Apollo 13” a lui Jim Lovell şi Jeffrey Kluger a fost una foarte bună, filmul a devenit imediat un clasic.
Prietenie (Columbia Pictures)
20/21
Această adaptare a nuvelei “The Body” a fost pe placul lui Stephen King, lucru care nu se poate spune despre prea multe ecranizari ale operelor sale.
Dr. Strangelove (Columbia Pictures)
21/21
Dacă Stanley Kubrick s-ar fi hotărât să păstreze convenţia impusă de Peter George în cartea “Red Alert” în ceea ce priveşte thriller-ele, am fi ratat, aşa cum spune Roger Ebert, “probabil cea mai bună satiră politică a secolului”.