Păcate din filme care trebuie să se oprească!
1/16
Filmele sunt pline de clişee, unele îndrăgite, precum finalurile fericite şi cuplurile care rezistă, în ciuda obstacolelor, însă există şi câteva de care ne-am săturat. Care sunt cele mai enervante şi perpetuate filme din filme, care pur şi simplu nu vor să dispară? (Warner Bros. Pictures)
Scena de deschidere cu ceasul
2/16
Probabil cea mai folosită scenă de deschidere din istoria cinematografică. (Columbia Pictures)
Scena obligatorie cu "Nuuuu"
3/16
Vă rugăm, renunţaţi la ea, nu mai are niciun efect. (Disney)
Tipa urâtă e de fapt doar tipa fierbinte, dar cu ochelari
4/16
E cunoscut la Hollywood ca stereotipul „Laura Lovely”: actriţa superbă, care e considerată urâtă când poartă ochelari, cum am văzut în „She’s All That”, „The Princess Diaries”, „Funny Face”, „Grease” etc. (Miramax Films)
Tipii răi care ratează de fiecare dată când trag cu arma
5/16
Pot să fie cu zecile şi toţi să aibă arme automate, şi cu toate astea, nici măcar un glonţ nu o să-l atingă pe tipul bun. (Miramax Films)
Ochii la drum
6/16
În fiecare scenă de condus, şoferul menţine mereu contactul vizual cu pasagerul său pentru mai mult de 10 secunde. Cine face ceva aşa de periculos în viaţa reală? (Summit Entertainment)
A mai rămas numai o secundă...
7/16
Dezamorsarea bombei cu doar o secundă sau două înainte de detonare nu mai e deloc distractivă. Am văzut scena asta de atâtea ori, că nu ne mai ţine deloc în suspans. (Universal Pictures)
Sperietura din oglindă…
8/16
E momentul când personajul se uită în oglinda aburită, apoi o şterge şi vede ceva înfricoşător! (Compton Films)
Ai auzit? Mă duc să verific…
9/16
„Am auzit un zgomot jos, în miezul nopţii, şi o să mă duc să verific ce e fără să aprind lumina!” Cine face aşa ceva? (Dimension Films)
Mexic, acum venim!
10/16
E momentul ca personajele să nu mai tot fugă în Mexic! Din cauza filmelor, toată lumea are impresia că jumătate din populaţia de infractori e în Mexic. (Miramax Films)
Hăcuirea calculatoarelor…
11/16
Calculatoarele nu sunt nişte dispozitive magice. Hăcuirea lor nu se reduce la apăsarea tastelor timp de câteva secunde. (MGM/UA Distribution Co.)
Alo?
12/16
Telefonul sună, ridici receptorul, spui „Alo?”, doar ca să auzi tonul de apel. Din fericire, acest clişeu e din ce în ce mai puţin folosit în filme. (Dimension Films)
Răsturnarea cănii de cafea!
13/16
Un clişeu enervant, pe care am vrea să nu-l mai vedem! (20th Century Fox)
Sperietura cu pisica
14/16
Unul din clişeele din filmele de groază e cel în care se aude un zgomot suspicios sau ceva înfricoşător pare să stea la pândă în întuneric, însă nu se dovedeşte să fie decât o pisică. (Paramount Pictures)
Coafura mea!
15/16
Femeile care îi fac griji pentru manichiura sau rochiile lor, în timp ce oamenii/ bestiile încearcă să le omoare – nu ne putem hotărî dacă acest clişeu e mai degrabă sexist sau o prostie. (Universal Pictures)
Personaje unidimensionale
16/16
Potrivit filmelor şi serialelor, personajele pot fi un singur lucru: fie un tocilar cu ochelari, fie o femeie atrăgătoare şi deşteaptă, fie un bătrân înţelept, fie un atlet, fie o uşuratică, fie un mafiot sau un clovn. Oamenii nu sunt însă unidimensionali sau definiţi de o singură trăsătură! (CBS)
1/16
Filmele sunt pline de clişee, unele îndrăgite, precum finalurile fericite şi cuplurile care rezistă, în ciuda obstacolelor, însă există şi câteva de care ne-am săturat. Care sunt cele mai enervante şi perpetuate filme din filme, care pur şi simplu nu vor să dispară? (Warner Bros. Pictures)
Scena de deschidere cu ceasul
2/16
Probabil cea mai folosită scenă de deschidere din istoria cinematografică. (Columbia Pictures)
Scena obligatorie cu "Nuuuu"
3/16
Vă rugăm, renunţaţi la ea, nu mai are niciun efect. (Disney)
Tipa urâtă e de fapt doar tipa fierbinte, dar cu ochelari
4/16
E cunoscut la Hollywood ca stereotipul „Laura Lovely”: actriţa superbă, care e considerată urâtă când poartă ochelari, cum am văzut în „She’s All That”, „The Princess Diaries”, „Funny Face”, „Grease” etc. (Miramax Films)
Tipii răi care ratează de fiecare dată când trag cu arma
5/16
Pot să fie cu zecile şi toţi să aibă arme automate, şi cu toate astea, nici măcar un glonţ nu o să-l atingă pe tipul bun. (Miramax Films)
Ochii la drum
6/16
În fiecare scenă de condus, şoferul menţine mereu contactul vizual cu pasagerul său pentru mai mult de 10 secunde. Cine face ceva aşa de periculos în viaţa reală? (Summit Entertainment)
A mai rămas numai o secundă...
7/16
Dezamorsarea bombei cu doar o secundă sau două înainte de detonare nu mai e deloc distractivă. Am văzut scena asta de atâtea ori, că nu ne mai ţine deloc în suspans. (Universal Pictures)
Sperietura din oglindă…
8/16
E momentul când personajul se uită în oglinda aburită, apoi o şterge şi vede ceva înfricoşător! (Compton Films)
Ai auzit? Mă duc să verific…
9/16
„Am auzit un zgomot jos, în miezul nopţii, şi o să mă duc să verific ce e fără să aprind lumina!” Cine face aşa ceva? (Dimension Films)
Mexic, acum venim!
10/16
E momentul ca personajele să nu mai tot fugă în Mexic! Din cauza filmelor, toată lumea are impresia că jumătate din populaţia de infractori e în Mexic. (Miramax Films)
Hăcuirea calculatoarelor…
11/16
Calculatoarele nu sunt nişte dispozitive magice. Hăcuirea lor nu se reduce la apăsarea tastelor timp de câteva secunde. (MGM/UA Distribution Co.)
Alo?
12/16
Telefonul sună, ridici receptorul, spui „Alo?”, doar ca să auzi tonul de apel. Din fericire, acest clişeu e din ce în ce mai puţin folosit în filme. (Dimension Films)
Răsturnarea cănii de cafea!
13/16
Un clişeu enervant, pe care am vrea să nu-l mai vedem! (20th Century Fox)
Sperietura cu pisica
14/16
Unul din clişeele din filmele de groază e cel în care se aude un zgomot suspicios sau ceva înfricoşător pare să stea la pândă în întuneric, însă nu se dovedeşte să fie decât o pisică. (Paramount Pictures)
Coafura mea!
15/16
Femeile care îi fac griji pentru manichiura sau rochiile lor, în timp ce oamenii/ bestiile încearcă să le omoare – nu ne putem hotărî dacă acest clişeu e mai degrabă sexist sau o prostie. (Universal Pictures)
Personaje unidimensionale
16/16
Potrivit filmelor şi serialelor, personajele pot fi un singur lucru: fie un tocilar cu ochelari, fie o femeie atrăgătoare şi deşteaptă, fie un bătrân înţelept, fie un atlet, fie o uşuratică, fie un mafiot sau un clovn. Oamenii nu sunt însă unidimensionali sau definiţi de o singură trăsătură! (CBS)