Sony Pictures Television Networks și Fundația Natiunilor Unite anunță festivalul mediului înconjurător „imaginează-ți asta!”

Imaginează-ți asta!

Competiția video globală culminează cu festivitatea de premiere de la Hollywood din această vară

Premiul cel mare – o vizită la Studiourile Sony Pictures și produse Sony 4K

Înscrierile se închid pe 30 aprilie 2018

 

Sony Pictures Television Networks, în parteneriat cu Fundația Națiunilor Unite, anunță a doua ediție a Festivalului Mediului Înconjurător “Imaginează-ți asta!”, o competiție de video-uri pentru producători de film emergenți, storytellers și oameni care vor să facă o schimbare din întreaga lume. Se vor premia poveștile care dau speranță și care evidențiază modul în care aceștia își imaginează un viitor mai bun pentru planetă. 

 

Astfel, creatori din peste 70 de țări sunt invitați să își înscrie clipurile video (cu o durată între unu și opt minute) inspirate de Obiectivele de Dezvoltare Durabilă, agreate de toate cele 193 țări membre ONU, care au ca scop eradicarea sărăciei, protejarea planetei și promovarea unei vieți mai prospere pentru toți locuitorii planetei. Competiția se desfășoară în etape, în rețeaua SPT la nivel global. Premiul cel mare va fi desemnat la studiourile Sony Pictures din Los Angeles, într-un eveniment grandios, în această vară.

 

“Noi, la Sony, suntem mândri să fim campionii interacțiunii între inovație și storytelling și, de aceea, suntem încântați să fim promotorii festivalului “Imaginează-ți asta!”. Beneficiind de sprijinul Fundației Națiunilor Unite și al partenerilor noștri, ne propunem să facem auzite aceste subiecte importante, care au rolul de a ne susține obiectivele de a trăi într-o lume mai sănătoasă, care să ofere condiții mai bune generațiilor viitoare și, totodată, să recunoaștem efortul depus de creatorii de pretutindeni într-un mod care contează.”, a declarat Andy Kaplan, Președinte rețelele internaționale Sony Pictures Television.

 

Festivalul Mediului Înconjurător “Imaginează-ți asta!” are ca scop răspândirea de povești inspiraționale, mai mici sau mai mari, care pun în prim plan acțiuni sau obiceiuri ce pot duce la o lume mai echilibrată, mai sănătoasă pentru generațiile viitoare. Opt regiuni globale participă în concurs, acceptând înscrieri din țările selectate la nivel global, cu un juriu format din experți și instituții relevante pentru tematica competiției.

 

Etapele competiției

 

În această vară, opt câștigători regionali vor ajunge în Los Angeles, unde vor lua parte la o serie de evenimente, traininguri și la o vizionare la Hollywood, la studiourile Sony Pictures. În cadrul vizitei de la Hollywood, va fi anunțat și câștigătorul global al competiției. Câștigătorii, atât la nivel local, în fiecare țară, cât și regional sau international, vor fi selectați după calitatea lucrărilor – puterea de a spune o poveste video coerentă și interesantă, precum și respectarea temei competiției ”Imaginează-ți asta!”: cum am putea transforma planeta într-un loc mai bun.

 

Mecanismul concursului

Participanții din România vor accesa site-ul www.imagineazatiasta.ro, unde vor înscrie clipul cu care doresc să participle, până pe 30 aprilie 2018. Un participant poate înscrie o singură lucrare, care șă respecte tematica festivalului  Imaginează-ți asta! -  “cum am putea transforma Planeta într-un loc mai bun?”, având ca sursă de înspirație unul din cele opt Obiective de Dezvoltare Durabilă susținute în cadrul ediției de anul acesta.

 

Indiferent de subiectul ales, clipurile video trebuie să aibă o durată între un minut și opt minute, fiind acceptate clipuri in orice format. Înscrierea este gratuită.

Înscrierile se închid pe 30 aprilie 2018.

 

Membrii juriului

În România, membrii juriului local vor aprecia clipurile video înscrise în funcție de respectarea tematicii, originalitate, creativitate și capacitatea lucrării de a stârni emoție.*

 

  • Daniel Mitulescu. Producător de film și manager cultural. Cineast român, semnează producția filmelor „Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii”, „Eu când vreau să fluier, fluier” sau „Loverboy”. A înființat Metropolis Film, casă de distribuţie si de productie de film independent și este directorul Caravanei Metropolis, cinema în aer liber, al Balkanik! -Bucharest World Music Festival sau al KINOdiseea, festivalul internațional de film pentru publicul tanar. Mai multe detalii la www.metropolisfilm.ro
  • Ramona Cordoş si Codin Sebastian Pop - Creative Monkeyz. Ramona Cordoş si Codin Sebastian Pop sunt fondatorii proiectului de educatie si entertainment Creative Monkeyz si realizatori ai celui mai de succes serial de animație românesc, RObotzi. Mai multe detaii, pe www.creativemonkeyz.com.
  • WWF România. Înfiinţată în anul 1961, WWF (World Wide Fund for Nature) este una dintre cele mai importante organizaţii internaţionale care derulează proiecte pentru conservarea naturii, în peste 100 de ţări. Misiunea WWF la nivel global este să oprească degradarea mediului înconjurător şi să construiască un viitor în care oamenii trăiesc în armonie cu natura. În România, WWF lucrează de peste 10 ani pentru conservarea apelor, pădurilor și speciilor sălbatice cum ar fi ursul brun, zimbrul, sturionul. Mai multe detalii la: www.wwf.ro.
  • Greenpeace. Greenpeace este o organizaţie internaţională independentă (1971), prezentă în peste 50 de ţări din întreaga lume, care acţionează pentru a schimba atitudini şi comportamente, pentru a proteja şi conserva mediul înconjurător şi pentru a promova pacea. Din anul 2007, Greenpeace este prezentă şi în România, unde în prezent derulează două campanii – “Schimbări climatice și energie” și “Protecția pădurilor”. Mai multe detalii la http://www.greenpeace.org/romania/ro/
  • TVmania. Cel mai vândut ghid TV din România. Amuzant și inteligent, dedicat oamenilor tineri și activi. TVmania a fost lansat de grupul Ringier în octombrie 1998. Mai multe detalii la www.tvmania.ro.
  • Cristi Mărculescu. Selecționer TIFF, Dracula IFF și Buzz CEE. Ocazional membru în Jurii (AnimEst, Dakino, Pelicam). Ocazional guest speaker la convenții SF. Pasionat de posibilitățile actuale ale domeniului vizual și învrezător în talentele tinerei generații de cineaști români. Mai multe detalii la www.marculescu.ro.

 

Premii

 

  • Premiile locale, pentru România, sunt:  o camera Sony AX53, 50 de tricouri oferite de WWF și 20 de recipiente din aluminiu potrivite pentru expediții din partea Greenpeace. Mai mult, primele 10 persoane care vor înscrie clipuri în cadrul competiției vor primi un cont WeTransfer plus, valabil un an.
  • Premiile regionale constă în transport și cazare (2 nopți) pentru câștigător și un însoțitor în Los Angeles, precum și o camera Sony RX0.
  • Marele premiu, acordat la Hollywood, constă într-o camera Sony A6500 și un obiectiv SEL 1670.   

 

Câștigătorul locului 1 local va fi și reprezentatul României pentru etapa Europeană, unde va concura alături de câștigători din celălalte țări. Un juriu regional, format din experți AXN, va alege trei video-uri care vor reprezenta Europa în etapa finală, de la Hollywood.

 

La nivel mondial, în juriul care va alege câștigătorul ediției de anul acesta se află nume celebre și lideri ai industriei care au arătat un interes legat de problemele cu care se confruntă planeta. Pe lângă reprezentanți SPTN, la masa juriului se vor afla Megan Boone (actrița cunoscută telespectatorilor din serialul The Blacklist), aceasta fiind o activistă pe zona de mediu, Anggun (câștigătoarea World Music Awards), Damon și Jo ( creatori de conținut digital, antreprenori cu peste un million de followers pe platformele de socializare), dar și Elizabeth Cousens (Deputy CEO, Fundația Națiunilor Unite), Damian Bradfield ( Președinte și CMO, WeTransfer), Debbie Levin ( Președinte și CEO Asociația Media a Mediului Înconjurător).

 

Vă rugăm să accesați www.imagineazatiasta.ro pentru mai multe informații, dar și pentru înscriere. Puteți urmări Festivalul Mediului Înconjurător “Imaginează-ți asta!” în social media pe Twitter, Instagram și Facebook.  

Mai multe detalii, precum și spotul competiției pot fi găsite și pe www.axn.ro/imagineazatiasta și pe pagina de Facebook AXN.

Partenerii acestei ediții a festivalului sunt Fundația Națiunilor Unite, WeTransfer, Sony World Photography Awards, Sony Alpha Universe, Asociația Media a Mediului Înconjurător, precum și oameni cu viziune privind problemele mediului înconjurător la nivel global. Festivalul, lansat în 2016 de SPTN, este susținut și promovat la nivel mondial pe toate canalele TV din portofoliu, printre acestea regăsindu-se și AXN.

 

“Festivalul Imaginează-ți asta! este o platformă nouă, inovativă, prin care oamenii au ocazia de a se conecta la ceea ce se întâmpla concret, integrând Obiectivele de Dezvoltare Durabilă în viața de zi cu zi. Fundația Națiunilor Unite apreciază angajamentul asumat de Sony în zona de sustenabilitate și disponibilitatea de a promova Obiectivele de Dezvoltare Durabilă către noi categorii de public, folosindu-si creativitatea și publicul numeros.”, a declarat Elizabeth Cousens, Deputy CEO Fundația Națiunilor Unite.

 

 

*Regulamentul oficial este disponibil pe site-ul www.imagineazatiasta.ro.

 

DESPRE SONY PICTURES TELEVISION NETWORKS

Sony Pictures Television Networks are în portofoliu canale de divertisment care ating aproape două miliarde de abonați la nivel global. Cu sedii în Culver City, Amsterdam, Budapesta, Londra, Madrid, Miami, Milano, Moscova, Mumbai, Munchen, Singapore și Tokyo, rețelele liniare și digitale oferă producții de film și televiziune realizate la cele mai înalte standard, atât de la Sony Pictures, cât și de la alți producători, precum și conținut original la nivel global sau local. Sony Pictures Television Networks este o divizie Sony Pictures Television, parte din Sony Pictures Entertainment.

DESPRE FUNDAȚIA NAȚIUNILOR UNITE

Fundația Națiunilor Unite construiește parteneriate public-privat pentru a accentua cele mai stringente probleme cu care se confruntă omenirea și susține Națiunile Unite prin activități de advocacy. Prin intermediul unor initiative și campanii de success, Fundația adduce la un loc, oameni, idei și resurse pentru a ajuta Națiunile Unite să rezolve probleme globale.  Fundația a fost create în 1998 ca o organizație publică de caritate, de antreprenourul și filantropu Ted Turner și este sprijinită astăzi prin donații corporate, guvernamentale dar și individuale. Mai multe pe http://www.unfoundation.org.

DESPRE WeTransfer

WeTransfer este cea mai rapidă modalitate de trimite fișiere oriunde în lume. În fiecare lună, peste 40 milioane de utilizatori activi transferă peste un miliard de fișiere. Serviciul este despre a face procesul creative, fără efort, pentru toată lumea. Încă din 2009, am arătat opere de artă incredibile oferind expunere gratuită muzicienilor, fotografilor sau artistilor oferind pesre cinci miliarde de pagini pe an. De asemenea, oferim granturi financiare, suport tehnic și promovare pentru a ajuta persoanele creative să își facă cunoscută povestea dar și pentru a da o șansa unor proiecte culturale relevante. Mai presus de orice, sperăm că aceste povești încurajează și alți oameni să creeze lucruri noi, întrucât inspirația înseamnă mai mult când o folosești. www.wetransfer.com

DESPRE ASOCIAȚIA MEDIA A MEDIULUI ÎNCONJURĂTOR

Asociația Media a Mediului Înconjurător este o organizație non-profit înființată în 1989 pentru a inspira soluții privind mediul înconjurător prin impactul în media și cultura pop. Organizația s-a dezvoltat într-o subsecțiune diversă de lideri de opinie ai industriei de divertisment, antreprenori în zona de tehnologie și financiară, dar și idoli care promovează mediul, toți dedicați misiunii de a promova progresele făcute în zona de mediu prin intermediul campaniilor, programelor, celebrităților dar și celor două evenimente anuale de impact - The EMA Awards și EMA Impact Summit. EMA reprezintă un liant între lumea media și comunitatea de mediu. Mai multe despre programe și evenimente puteți găsi accesând www.green4ema.org.