Filme câştigătoare ale premiului Oscar ce nu au trecut testul timpului!
1/16
Premiul Academiei este unul foarte prestigios, un sigiliu al excelenţei , însă uneori, onorează filme care nu sunt atât de bune pe cât ne-am aştepta. În această categorie se încadrează, de exemplu, filmele din galeria noastră. Nu ne întelegeţi greşit, aceste filme nu sunt proaste, dar când le privim îndeaproape, vă daţi seama că sunt uşor de trecut cu vederea şi/ sau sunt mediocre în cel mai bun caz. (Pathé)
Chariots of Fire
2/16
Interpretările actorilor sunt impecabile, iar modul în care a fost filmat „Chariots the Fire” ne dă senzaţia că suntem în 1924. În plus, filmul abordează nişte subiecte grele într-un mod subtil, însă chiar şi aşa, filmul este copleşitor de plictisitor în anumite momente şi lasă senzaţia că nu se mai termină. (20th Century Fox)
Crash
3/16
„Crash” a fost o dramă reuşită şi per total, un film bun, însă chiar şi aşa, conţine prea multe stereotipuri şi e uşor de trecut cu vederea. Mulţi au considerat că „Brokeback Mountain” merita premiul în acel an. (Pathé)
How Green Was My Valley?
4/16
„Citizen Kane” e numit în mod constant cel mai bun film din toate timpurile, iar criticii îl tot laudă, însă cu toate astea, Oscarul pentru Cel mai bun film a fost primit de „How green was my valley”. (20th Century Fox)
Driving Miss Daisy
5/16
Deşi e un film plăcut de vizionat împreună cu familia, este doar o melodramă despre segregaţie. „Do the right thing”, care e mult mai interesant în ceea ce priveşte relaţiile dintre rase şi a fost lansat în acelaşi an, nici măcar nu a fost nominalizat. (Warner Bros.)
Dances With Wolves
6/16
O poezie splendidă despre cât de bine arată Kevin Costner când se uită la iarba înaltă de pe câmpuri, în timp ce soarele apune, însă cam atât. (Orion Pictures)
Shakespeare in Love
7/16
Acest film a fost criticat în momentul în care a avut loc, însă s-a folosit de obsesiile Academiei pentru a câştiga: a fost un film de epocă, a fost despre industria divertismentului şi emana acel parfum tipic lui Harvey Weinstein, care mirosea a Oscar. Combinaţia a fost atât de copleşitoare, că membrii Academiei au şi uitat că „Saving private Ryan” a fost nominalizat când au votat acest film care era doar ok şi nu grozav. (Universal Pictures)
Oliver!
8/16
Această interpretare muzicală a romanului lui Charles Dickens nu a trecut nici el testul timpului, spre deosebire de celelalte filme nominalizate în aceeaşi categorie, precum „Romeo and Juliet” şi „The lion in winter”. Cu toate astea, „Oliver!” a primit Oscarul pentru Cel mai bun film. (Columbia Pictures)
The English Patient
9/16
Da, povestea de dragoste dintre Juliette Binoche şi Naveen Andrews este minunată, însă restul este o melodramă plictisitoare, rigidă şi absurdă. În unele momente, e imposibil de vizionat, in ciuda talentului regizorului Anthony Minghella. (Miramax Films)
The Great Ziegfeld
10/16
Cu excepţia câtorva momente, filmul e o plictiseală de aproape trei ore. (Metro-Goldwyn-Mayer)
Around the World in 80 Days
11/16
În timp ce televizorul începuse să fure publicul, filmele au început să ofere spectacole din ce în ce mai mari. „Around the world in 80 days” a fost filmat in 13 ţări, ia producătorul Mike Todd a strâns 40 de nume cunoscute pentru roluri mici. Însă pentru ochii moderni însă, filmul nu este atât de distractiv pe cât vrea să fie. (United Artists)
Chicago
12/16
Nu avem nimic împotriva musicalurilor, însă acest film a fost mediocru şi nu merita un Oscar. (Miramax Films)
The Greatest Show on Earth
13/16
Academia a vrut, evident, să îl recompenseze pe Cecil B. DeMille pentru cariera lui de 40 de ani. Păcat că nu a aşteptat până la „The Ten Commandments”, în 1956, care merita premiul. (Paramount Pictures)
Kramer vs Kramer
14/16
Acest film este unul de răscruce în categoria melodramelor, prezentând relaţia dintre un tată obsedat de muncă şi fiul lui, după un divorţ care a distrus familia. Apoi începe o bătălie urâtă de custodie, redată de doi actori incredibili. (Columbia Pictures)
American Beauty
15/16
Până şi Sam Mendes, regizorul filmului, a spus că „American Beauty” a fost prea lăudat când a fost lansat, iar câştigarea premiului Oscar a fost criticată îndelung. (DreamWorks Pictures)
The Best Years of Our Lives
16/16
Motivul principal pentru care filmul a primit premiul Oscar a fost faptul că aborda probleme sociale actuale acelor vremuri, şi anume viaţa după al Doilea Război Mondial. (RKO Radio Pictures)
1/16
Premiul Academiei este unul foarte prestigios, un sigiliu al excelenţei , însă uneori, onorează filme care nu sunt atât de bune pe cât ne-am aştepta. În această categorie se încadrează, de exemplu, filmele din galeria noastră. Nu ne întelegeţi greşit, aceste filme nu sunt proaste, dar când le privim îndeaproape, vă daţi seama că sunt uşor de trecut cu vederea şi/ sau sunt mediocre în cel mai bun caz. (Pathé)
Chariots of Fire
2/16
Interpretările actorilor sunt impecabile, iar modul în care a fost filmat „Chariots the Fire” ne dă senzaţia că suntem în 1924. În plus, filmul abordează nişte subiecte grele într-un mod subtil, însă chiar şi aşa, filmul este copleşitor de plictisitor în anumite momente şi lasă senzaţia că nu se mai termină. (20th Century Fox)
Crash
3/16
„Crash” a fost o dramă reuşită şi per total, un film bun, însă chiar şi aşa, conţine prea multe stereotipuri şi e uşor de trecut cu vederea. Mulţi au considerat că „Brokeback Mountain” merita premiul în acel an. (Pathé)
How Green Was My Valley?
4/16
„Citizen Kane” e numit în mod constant cel mai bun film din toate timpurile, iar criticii îl tot laudă, însă cu toate astea, Oscarul pentru Cel mai bun film a fost primit de „How green was my valley”. (20th Century Fox)
Driving Miss Daisy
5/16
Deşi e un film plăcut de vizionat împreună cu familia, este doar o melodramă despre segregaţie. „Do the right thing”, care e mult mai interesant în ceea ce priveşte relaţiile dintre rase şi a fost lansat în acelaşi an, nici măcar nu a fost nominalizat. (Warner Bros.)
Dances With Wolves
6/16
O poezie splendidă despre cât de bine arată Kevin Costner când se uită la iarba înaltă de pe câmpuri, în timp ce soarele apune, însă cam atât. (Orion Pictures)
Shakespeare in Love
7/16
Acest film a fost criticat în momentul în care a avut loc, însă s-a folosit de obsesiile Academiei pentru a câştiga: a fost un film de epocă, a fost despre industria divertismentului şi emana acel parfum tipic lui Harvey Weinstein, care mirosea a Oscar. Combinaţia a fost atât de copleşitoare, că membrii Academiei au şi uitat că „Saving private Ryan” a fost nominalizat când au votat acest film care era doar ok şi nu grozav. (Universal Pictures)
Oliver!
8/16
Această interpretare muzicală a romanului lui Charles Dickens nu a trecut nici el testul timpului, spre deosebire de celelalte filme nominalizate în aceeaşi categorie, precum „Romeo and Juliet” şi „The lion in winter”. Cu toate astea, „Oliver!” a primit Oscarul pentru Cel mai bun film. (Columbia Pictures)
The English Patient
9/16
Da, povestea de dragoste dintre Juliette Binoche şi Naveen Andrews este minunată, însă restul este o melodramă plictisitoare, rigidă şi absurdă. În unele momente, e imposibil de vizionat, in ciuda talentului regizorului Anthony Minghella. (Miramax Films)
The Great Ziegfeld
10/16
Cu excepţia câtorva momente, filmul e o plictiseală de aproape trei ore. (Metro-Goldwyn-Mayer)
Around the World in 80 Days
11/16
În timp ce televizorul începuse să fure publicul, filmele au început să ofere spectacole din ce în ce mai mari. „Around the world in 80 days” a fost filmat in 13 ţări, ia producătorul Mike Todd a strâns 40 de nume cunoscute pentru roluri mici. Însă pentru ochii moderni însă, filmul nu este atât de distractiv pe cât vrea să fie. (United Artists)
Chicago
12/16
Nu avem nimic împotriva musicalurilor, însă acest film a fost mediocru şi nu merita un Oscar. (Miramax Films)
The Greatest Show on Earth
13/16
Academia a vrut, evident, să îl recompenseze pe Cecil B. DeMille pentru cariera lui de 40 de ani. Păcat că nu a aşteptat până la „The Ten Commandments”, în 1956, care merita premiul. (Paramount Pictures)
Kramer vs Kramer
14/16
Acest film este unul de răscruce în categoria melodramelor, prezentând relaţia dintre un tată obsedat de muncă şi fiul lui, după un divorţ care a distrus familia. Apoi începe o bătălie urâtă de custodie, redată de doi actori incredibili. (Columbia Pictures)
American Beauty
15/16
Până şi Sam Mendes, regizorul filmului, a spus că „American Beauty” a fost prea lăudat când a fost lansat, iar câştigarea premiului Oscar a fost criticată îndelung. (DreamWorks Pictures)
The Best Years of Our Lives
16/16
Motivul principal pentru care filmul a primit premiul Oscar a fost faptul că aborda probleme sociale actuale acelor vremuri, şi anume viaţa după al Doilea Război Mondial. (RKO Radio Pictures)